Només entrar per la porta de casa el meu fill/a marxa corrent a engegar la televisió, la consola, l’ordinador, la tauleta,… s’hi pot passar hores si no se li diu res! A més a més, no sap fer un bon ús de l’agenda, no porta el material que necessita, té l’escriptori ple de coses que el distreuen, no troba mai el moment de posar-se a fer feina,… QUÈ FAIG?!?

DURADA: 1 sessió d’unes 2 hores aproximadament

ES PREGA CONFIRMACIÓ D’ASSISTÈNCIA A LES XERRADES: ampa@vilanova.epiaedu.cat

Enllaços d’interès

c/ Sant Hermenegild nº 7, local CP 08006 BCN

Contacte : 93 009 43 91  info@koanbcn.com

Finalitat 

  • Proporcionar eines als pares i mares per ajudar als seus fills/es a gestionar millor el seu temps.
  • Conscienciar sobre les diverses tècniques i mètodes que poden ajudar en aquesta tasca. 
  • Aprendre a motivar i a implicar als nens en les tasques escolars, entenent la idiosincràsia pròpia de cada
    individu.
  • Aprendre a gestionar l’ús de pantalles.
  • Aprendre a com combinar els videojocs, les xarxes socials o les sèries i programes televisius amb altres activitats lúdiques i escolars pròpies de la infància/adolescència.

Continguts

Mètodes per millorar l’organització de les tasques escolars: ús de l’agenda, calendari i llistat de tasques, hàbits d’estudi i higiene de l’espai de treball. Mètodes per optimitzar el temps d’estudi: tècniques d’estudi. Motivació per les tasques escolars incloent l’ús de pantalles al procés d’aprenentatge. Utilització de les pantalles com a elements reforçadors. Com organitzar i distribuir el temps d’oci i joc dels fills dels propis assistents. D’altra banda, aprendre a diferenciar l’ús de l’abús de les pantalles.

Metodologia

  • Entrega de material i recursos
  • Presentació de continguts teòrics amb l’ajuda de material visual
  • Exemples pràctics de recursos útils
  • Resolució de dubtes

Destinataris

Pares i mares de nens i adolescents en situació de dependència a mòbils, tauletes, ordinadors, consoles o televisió (ús excessiu i descontrolat o abús d’aquests instruments sense un objectiu acadèmic o d’aprenentatge) o que tinguin interès en saber com prevenir-ho i gestionar de forma òptima el temps lliure dels fills.